Serkonan Room uit Dishonored 2 in 3D

online game

Echo: op zoek naar betekenis

Voor een interactieve aanvulling op hun voorstelling FAITH komt Club Guy & Roni terecht bij ons team. We gaan in recordtempo aan de slag en ontwikkelen Echo met veel liefde in slechts anderhalve maand tijd!

De samenkomst van dansers en muzikanten uit Nederland en Marokko maakt FAITH tot een meeslepende interculturele voorstelling die zoekt naar een gemeenschappelijke basis die essentieel is voor een gedeeld geloof in de toekomst.

Echo sluit daar mooi bij aan. In de game reis je samen met een jongen van zijn geboortestad naar een exotische locatie, gedreven door een diep verlangen. Dit point-and-click avontuur dompelt de speler onder in poëzie en culturele symbolen en legt de schoonheid en uitdagingen van een leven in beweging vast. Je verkent een havengebied, een spannend grottenstelsel en botanische tuinen. Elke plek vertegenwoordigt een fase in de interne reis van de jongen, met eenvoudige puzzels en interacties die een zoektocht naar betekenis en ergens bij horen weerspiegelen.

 

concept art

Karakterschets

Zodra de grote lijnen zijn uitgezet voor Echo, maakt artist Stephanie Stamenova (Stufa) mooie schetsen voor de karakters. Hier zien we de ontwikkeling van de hoofdrolspelers: een jongen en zijn trouwe metgezel, een schattige woestijnvos. De kleding is in de uiteindelijke versie een stuk eenvoudiger gehouden.

 

Being part of Echo’s development was truly a wonderful experience!
Despite the fact that most of the team members were new, we managed relatively quickly to bond and work well together. I loved the excitement and passion everyone was working with as well as the support we all gave each other. I got to experience firsthand how a small studio functions, learned some new tips and tricks, met some awesome new people with whom I’d be glad to work again! My favourite part of the game (besides designing Zara) was watching it all come together with everyone’s efforts. We truly managed to make something beautiful in such a short amount of time! 

Stephanie Stamenova (Stufa), character designer and illustrator

concept art

Decorschets

Voor Echo bedenken we uiteenlopende locaties, van een botanische tuin tot een grot. De achtergronden worden ontworpen door Jaide Opara en Samma van Klaarbergen. Hier zien we een schets van Jaide. Benieuwd naar hoe dit uiteindelijk is geworden? Speel de game nu online.

 

 

Als freelance creatieve ontwikkelaar was de samenwerking met Indietopia en een team van collega freelancers een lonende ervaring. Het was fascinerend om te zien hoe het creatieve proces ons naar het punt heeft geleid waar we nu met Echo staan. Vooral het integreren van de assets en animaties van het team in de game door middel van programmeren gaf voldoening. Uiteindelijk hebben we echt een band met en genegenheid voor de personages in onze game ontwikkeld.

Mark Oosting, ontwikkelaar

Ook zo'n mooie game?

Ons team denkt graag mee
neem contact op